kto zrobi projekt przekładni pasowej

jamoto`s serwis [don't trust me]

Temat: Pomoc

Czy ktos jest w stanie mi pomoc.

Musze zrobic projekt przekladni pasowej i mam problem z rysunkiem
zlozeniowym.
Prosze o podanie kosztow, ewentualnie o koszta wykonania calego projektu
tzn.
1. Rysunek zlozeniowy
2. Policzenie przekladni
3. Dobor lozyskowania walka

moj e-mail: piotr@friko3.onet.pl


Źródło: topranking.pl/1800/41,pomoc.php


Temat: Pomoc

A może byś się tego jednak sam nauczył?
NIe da się całe życie udawać, żw potrafi się coś robić!
:-(
r.

candela wrote:
Czy ktos jest w stanie mi pomoc.

Musze zrobic projekt przekladni pasowej i mam problem z rysunkiem
zlozeniowym.
Prosze o podanie kosztow, ewentualnie o koszta wykonania calego projektu
tzn.
1. Rysunek zlozeniowy
2. Policzenie przekladni
3. Dobor lozyskowania walka

moj e-mail: piotr@friko3.onet.pl



Źródło: topranking.pl/1800/41,pomoc.php


Temat: Pomoc


rjz wrote:
A może byś się tego jednak sam nauczył?
NIe da się całe życie udawać, żw potrafi się coś robić!
:-(
r.

candela wrote:

| Czy ktos jest w stanie mi pomoc.

| Musze zrobic projekt przekladni pasowej i mam problem z rysunkiem
| zlozeniowym.
| Prosze o podanie kosztow, ewentualnie o koszta wykonania calego projektu
| tzn.
| 1. Rysunek zlozeniowy
| 2. Policzenie przekladni
| 3. Dobor lozyskowania walka

| moj e-mail: piotr@friko3.onet.pl


Popieram niech się sam uczy :)))  , a może nie ma czasu ?.
Przemek


Źródło: topranking.pl/1800/41,pomoc.php


Temat: Siłownia wiatrowa
Witam planuję zrobienie sobie niedużej siłowni wiatrowej, a zasadzie
siłownia to poważnie brzmi lepiej jak napiszę że wiatrak z jakimś
alternatorem o mocy max 1kW. Mam pytanie czy zna ktoś jakieś linki do takich
co zrobili coś podobnego, może jakieś projekty do ściągnięcia gotowych
rozwiązań? Jaki alternetor bądź prądnica byłaby najlepsza? Jakieś strony z
danymi technicznymi alternatorów samochodowych? Myślę o zastosowaniu
alternatora samochodowego, co o tym sądzicie? Jaka przekładnia najlepsza
pasowa, zębata, łańcuchowa?
Dzięki za rady, a jak ma ktoś krytykować to lepiej niech  nie pisze.
Pozdrawiam
Tomek

Źródło: topranking.pl/1835/silownia,wiatrowa.php


Temat: Siłownia wiatrowa


Witam planuję zrobienie sobie niedużej siłowni wiatrowej, a zasadzie
siłownia to poważnie brzmi lepiej jak napiszę że wiatrak z jakimś
alternatorem o mocy max 1kW. Mam pytanie czy zna ktoś jakieś linki do
takich
co zrobili coś podobnego, może jakieś projekty do ściągnięcia gotowych
rozwiązań? Jaki alternetor bądź prądnica byłaby najlepsza? Jakieś strony z
danymi technicznymi alternatorów samochodowych? Myślę o zastosowaniu
alternatora samochodowego, co o tym sądzicie? Jaka przekładnia najlepsza
pasowa, zębata, łańcuchowa?
Dzięki za rady, a jak ma ktoś krytykować to lepiej niech  nie pisze.
Pozdrawiam
Tomek


Jest tego multum w sieci. Proponuję przejrzeć kilkaset stron i coś
znajdziesz. Na dobry początek to: http://darmowa-energia.eko.org.pl/, żebyś
się nie zniechęcił do szukania korzystając z www.google.pl
Pozdrowienia.

Robert


Źródło: topranking.pl/1835/silownia,wiatrowa.php


Temat: Siłownia wiatrowa
On Sat, 3 Jul 2004 08:27:58 +0200, "aerowujek" <twojtow@pf.pl
wrote:


Witam planuję zrobienie sobie niedużej siłowni wiatrowej, a zasadzie
siłownia to poważnie brzmi lepiej jak napiszę że wiatrak z jakimś
alternatorem o mocy max 1kW. Mam pytanie czy zna ktoś jakieś linki do takich
co zrobili coś podobnego, może jakieś projekty do ściągnięcia gotowych
rozwiązań? Jaki alternetor bądź prądnica byłaby najlepsza? Jakieś strony z
danymi technicznymi alternatorów samochodowych? Myślę o zastosowaniu
alternatora samochodowego, co o tym sądzicie? Jaka przekładnia najlepsza
pasowa, zębata, łańcuchowa?
Dzięki za rady, a jak ma ktoś krytykować to lepiej niech  nie pisze.
Pozdrawiam
Tomek


We wecesnych latach 60 byla ksiazeczka: Adam Slodowy: Amatorska
elektronia wiatrowa, czy jakos tak. Byly dokladne plany. Moze jest w
jakiejs bibliotece.

A.L


Źródło: topranking.pl/1835/silownia,wiatrowa.php


Temat: zlecę projekt z PKM


Tak,tak Tomku. To jest niby ekskluzywna grupa, niby. A co będzie za lat
pięć ?
Jak tacy zostaną magistrami i zaczną obnosić się ze swoim magisterium jak ze
sztandarem, to dopiero będzie ekskluzywna.  "Zlaceniodawca" nie ma czasu
sięgnąć
do podręcznika z technikum, przepisać wzorki i podstawić swoje dane. W dwie
godziny ma obrachowany wynalazek, w trzy, jak umie sie posłużyć programem do
rysunów ma wszystko i ma jakąś wiedzę, na poziomie technikum, ale zawsze to
coś.
Takie dyplomy chyba tylko wieszać przy łańcuszku.


Moge was jeszcze bardziej załamać. Co prawda podnośnik śrubowy także robiłem w
technikum. Na studiach tylko dzięki uprzejmości prowadzącego zajecia z PKM nie
miałem już podnośnika tylko przekladnie pasową. Jako projekt II miałem za
zadnie zrobienie reduktora - liczenia nie ma za dużo tylko, że rysunki były
wymagane w ołówku wiec to dużo czasu zajeło. Jak prace przejsciową I mam do
zaprojektowania żuraw wraz z całym sprzętem i zabezpieczeniami (obecnie jestem
w trakcie realizacji rysunków). Dalej jak to wyglada ciezko powiedzieć ale mam
jescze przejściówke II i dyplom. Ogólnie rzecz biorąc to od 20 do ponad 60%
prac jest wykonywanych w poszególnych grupach na zlecenie (zalezy od poziomu
grupy i zaangażowania studentów). Nie chodzi tutaj już o te powiedzmy
skomplikowane rzeczy jak przejściówki, czy projekty ale nawet zwykłe belki
podparte (aby było trudniej w 3 miejscach) obciażone siła skupioną są robione
na zlecenie. No niestety jak tak bedzie dalej to lepiej zamknac siew domu
przez siebie projktowanym, z wyrobów przez siebie zrobionych i mozę wtedy
będziemy w miare bezpiczni. Poniewąz zawsze ktos moze zaprojektowac odpadajace
skrzydło w samolocie lub zapomieć zaprojektować hamulcy w cieżarówce.
Pozdrawiam
Michał


Źródło: topranking.pl/1835/zlece,projekt,z,pkm.php


Temat: dajcie pomysl na jakies ciekawe urzadzenie


| Widze, ze caly czas piszecie o napedzie XY przy pomocy silnikow krokowych

No właśnie ja jestem za taką opcją....mając na uwadze szersze rono
zainteresowanych...


Tanszy silnik ale trzeba enkoder dolozyc. Sterowanie w sensie
kontrolowania start/stop nie jest takie straszne - przerabialem.
Wychodzi dosc proste fuzzy-logic, bo PIDy mi sie nie sprawdzily.


Osiągnięcie szybkości i precyzji na czymś
takim to nie taki znowu banał jak to wszyscy piszą (chyba że jestem
przewrażliwiony).


Trudniej troche niz na krokowych, ale sie da. Chociaz w tym
projekcie tez bym byl za krokowymi - na 'dzien dobry' bedzie
prosciej.


Przekładnie bezluzowe (tak naprawdę nie ma takich) kosztują majątek. Za jeden


Tak naprawde sa :-)
A nazwa ich: przekladnie falowe


Rozdzielczość niska. Jeśli na kole paskowym, to warto przeliczyć sobie
średnice-obwód-ilość linii podziałowych. Wyjdzie niefalnie :-( Jeśli na koło
pasowe - to przydały by się inkrementale


Starczy zwykly z kreskami.


a te kosztują chyba najtaniej z 500
netto (fakt że mają np: 2048 kroków - cena za mniej rozdzielcze nie jest
niestety niższa).


2000/obrot (znaczy 500 ale kwadraturowy) chyba 400+vata w Wobicie.


| Nastepna uwaga: odczyt wartosci to czynnosc bardzo prosta, wiec szkoda
| marnowac czas procesora na przeliczanie sygnalow z transoptora na
| wspolrzedne bezwzgledne. Wydaje mi sie, ze mozna tu postawic jakiegos
| prostego PLD, ktory podawalby caly czas aktualna wspolrzedna bezwzgledna.


Mozna i tak i tak: albo przerwania w procku (2 - jedno na zbocze
narastajace i jedno opadajace) albo licznik w Alterze.


Ale procek i tak musi coś robić. Powiedz mi ile osób zrobi sobie PLD-ka? Ile
będzie w stanie go zaprogramować?


Altera za 30PLN (taka ciut wieksza-3128)+ ByteBlaster za 5PLN.
I mozliwosc 'dotkniecia' tematu fpga. Wsad sie przeciez zrobi :-)
Na upartego Altera za chyba 6 czy 8 PLN ino mniejsza bedzie.


| Nie mam praktycznie doswiadczenia z PLD, ale wydaje mi sie, ze nie byloby to
| trudne i kosztowne do realizacji.

Hmm...

| Nastepny punkt - do sterowania silnikiem mozna sprobowac uzyc ukladu
| cyfrowo-analogowego: modul ten dostawalby aktualna wspolrzedna z PLD,
| wartosc zadana przez procek, zamienialby obie wartosci na napiecia, ktore
| z kolei mozna podac na jakis komparator plynnie sterujacy ukladem mocy
| (PWM).

To chyba nie tak się robi... ;-))


Chyba nie :-)


| Gdyby zalezalo nam na szybkosci, mozna zastosowac elektromagnes
| (sprzęglo elektromagnetyczne), ktory hamowalby silnik w momencie
| osiągniecia zadanej pozycji.

Wystarczy zewrzeć końce, a jak za mało - to przeciwprądem (już słyszę ten jęk
maszynerii, że o zasilaczu nie wspomnę) ;-))


Przy takim hamowaniu to co miesiac mechanika do serwisu :-)

jerry


Źródło: topranking.pl/1562/dajcie,pomysl,na,jakies,ciekawe,urzadzenie.php


Temat: pojazd przyszłości :-)


On Wed, 19 Jul 2000 22:22:19 +0200, Kamil Dzióbek wrote:
Wakacje to wspaniała sprawa, mam nadzieje że też to odczuwacie.  Nie
trzeba nic robić, tylko odpoczywać. Tylko że z nudów to różne głupie
rzeczy przychodzą do głowy. Ostano pomyślałem że połączę silnik
elektryczny od odkurzacza z rowerem. Mam przetwornicę samochodową 100W


Byl taki projekt w Mlodym Techniku dawno temu - tzn gdzies 1970-80.
Powinien byc dostepny w bibliotece wojewodzkiej - nr 12 ma indeks
roczny.


12V-~220V, do tego w ogródku leży akumulator od białorusa, tylko że nie
całki sprawny więc chyba będę musiał kupić nowy.


W MT dano dwa akumulatory - razem okolo 100Ah.
W sam raz wchodzily na rame "skladaka" - dzis pewnie bedzie klopot
z rowerkiem :-)


Oczywiście wszystko chcę zrobić jak najłatwiej i jak najtaniej.


To idz jeszcze na szrot i kup pradnice - tylko nie alternator a
wlasnie pradnice. Taka stosowano w MT. Ma to kilkaset W. Jest od razu
na 12V - chyba ze od ciezarowki na 24 wezmiesz.


jak najmniej modyfikacji najlepiej będzie chyba jak silnik będzie
przekazywał obroty bezpośredni na koło. Zamontuje go z tyłu, przyspawam
do niego jakieś koło, które będzie dotykało tylniego koła roweru. Chyba
rozumiecie o co mi chodzi taka prosta przekładnia.


Chyba sprawnosc niezbyt duza. Juz nie pamietam jak to zrobili w MT -
ale raczej przekladnia lancuchowa lub pasowa.
O tyle wygodna ze silnik montujesz symetrycznie i w sam raz jego kolo
pasowe jest w okolicach lancucha..
Zaraz - chyba byla z czesci rowerowych przekladnia z zapadka.
Taka jak w piascie - zebys pedalujac nie musial krecic silnika..


Czy w ogóle to ma sens? Czy 100W wystarczy?


Z duzym trudem. W nogach masz jakies 500, ale zwykle dajesz mniej.
za to brak zapasu mocy ujawni sie na byle przeszkodzie..


Czy silnik z odkurzacza da sobie z tym radę?


Hm - on generalnie jest projektowany na duze obroty i niewielkie opory
..


Ile km będę mógł przejechać na jednym naładowanym
akumulatorze samochodowym(wiem że możecie tylko zgadywać)?


100W - czyli jakies 10A, to akumulator 40Ah na 4h powinien starczyc.
Ale raczej liczylbym na 20A i 2h - a ciagle powoli jedziemy.
Jakies 10-20km. Wiecej z drugim akumulatorem ..


I jak sterować prędkością? Czy przez tyrystor


Przerzutkami :-)
Tyrystor przy stalym pradzie to trzeba umiec obsluzyc .. a
prawda - niby chcesz miec zmienny prad po przetwornicy.
Lepiej byloby sterowac tranzystorami w przetwornicy,
a w ogole to najlepiej ja wywalic.
Bateria tranzystorow MOS sterowana wypelnieniem impulsow bylaby
chyba w sam raz.
Przy odpowiednim silniku mozna regulowac jego wzbudzeniem.
Majac dwa akumulatory mozna je laczyc szeregowo/rownolegle - zawsze to
dwa biegi.


I jak z ekonomicznością takiej jazdy, bo chyba jest o wiele drożej niż
na benzynie.


O, to nie takie pewne. W benzynie tyle podatkow ze prad moze byc
tanszy. No chyba ze wzorem samochodow przerobisz silnik benzynowy na
gaz :-)
Ale tu o oplacalnosci beda decydowac inne rzeczy: cena silnika,
akumulatorow, czestosc wymian [samochodowe raczej nie sa przystosowane
do czestego wyladowania, najlepsze bylyby do wozka akumulatorowego]

J.


Źródło: topranking.pl/1826/pojazd,przyszlosci.php



img
\